Het Wmo-loket van Delft Support gaat de telefonische openingstijden beperken. Dat zorgt ervoor dat we meer tijd en ruimte hebben om digitale aanmeldingen ook sneller te verwerken. Het Wmo-loket is voortaan bereikbaar van 08.30 uur tot 12.30 uur.
Erik Schep, interimmanager van Team Wmo, en loketmedewerker Martin Marks leggen uit waarom zij kiezen voor kortere openingstijden: “Wij van het loket beantwoorden de telefoon én verwerken digitale aanmeldingen”, vertelt Martin. “De telefoon gaat de hele dag door. Daardoor krijgen de digitale aanmeldingen niet altijd voldoende aandacht. De telefoon gaat tenslotte altijd vóór.”
Volle aandacht
Delft Support kiest er daarom voor om de telefonische bereikbaarheid wat te verkorten. Om wachttijden aan de telefoon te beperken, zijn er in de ochtend meer mensen beschikbaar om de telefoon te beantwoorden. “Natuurlijk zal het voor sommige mensen even wennen zijn, als ze ’s middags bellen en horen dat ze de volgende ochtend moeten terugbellen”, erkent Erik. “Maar de Wmo is er niet voor medische spoedgevallen. Met deze aanpassing zorgen we ervoor dat de medewerkers in de middag de volle aandacht hebben voor het afhandelen van digitale meldingen en andere administratieve zaken. Zo verbeteren we onze dienstverlening.”
Contact
Wilt u contact met de Wmo? Dan zijn we van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar op 14015 tussen 08.30 uur en 12.30 uur. U kunt ook altijd (24 uur per dag!) online een melding doen via: Login keus (delft.nl).